Дебютира в киното с филма Утро над родината (1951) – в ролята на циганчето Сали, е душата на компанията. Но след това за известен период от време не получава почти никакви роли. Точно в този период Калоянчев преминава от Народния в трупата на наскоро преди това създадения Сатиричен театър. Следва и поредица от незабравими образи в незабравими филми – щангистът в Специалист по всичко“ (1962), Кондов във „Вълчицата“, инспекторът в „Инспекторът и нощта“, фокусникът в „Най-дългата нощ“ (1969), Риксата в „Привързаният балон“ (1969), Джордано Бруно в италианската продукция Галилео Галилей“ (1969), Езоп в „Езоп“ (1971), „Неочаквана ваканция“ (1981), „Нощните бдения на поп Вечерко“ (1981), „Бон шанс, инспекторе!“ (1984), „За къде пътувате?“ (1986) „Големите игри“ (1999) и „Рапсодия в бяло“ (2002). Играе в над 50 филма.


През 1990 г. по сценарий режисьорът Иван Ничев заснема „Бай Ганьо тръгва из Европа“ с Георги Калоянчев в ролята на прочутия българин. Оказва се, че това е един от най-гледаните филми през първата половина на 90-те.


През 2006 г. излиза своеобразното продължение „Бай Ганьо се завръща от Европа“. Сценарият е писан специално за големия актьор, но десет години по-рано и дълго време не се намират пари за реализацията му. Всичко това налага нов актьор за ролята на бай Ганьо. Огромното си уважение към таланта на Калоянчев Иван Ничев доказва, като въвежда нов, несъществуващ герой в класическото произведение на Алеко Константинов – духът на Бай Ганьо. През 2006 г. след многото други призове и отличия Калоянчев получава и Наградата на Съюза на артистите за цялостно творчество.


Член на СБФД (1964), на САБ – в УС (1970 – 1973).


Най-голямата награда за него си остава званието Народен артист – в най-истинския му смисъл на актьор, всенароден любимец от близо половин век.


Автор е на автобиографичната книга „Жив съм, ваш съм!“ (1998; 2000 – II издание).


Напуска ни завинаги от този свят на 18 декември 2012 г. в София, на 87-годишна възраст.



Според медици е с 30 процента по-смъртоносен.Това обяви в предаването "Панорама" по обществената телевизия директорът на центъра по заразни и паразитни болести – проф. Тодор Кантарджиев. 


Новият вид на коронавируса е открит в пробите на осем пациенти, всички са в болнични заведения. А по-рано тази вечер в извънредно изявление британският премиер Борис Джонсън съобщи – новият щам, който беше открит във Великобритания, е по-смъртоносен.С около 30% по-смъртоносен е новият вариант на коронавируса, сочат първоначалните изследвания на британските учени. Това стана ясно по време на обръщение към нацията от премиера Борис Джонсън. 


"Освен че се разпространява по-бързо, сега също изглежда, че има някои доказателства, че новият вариант, идентифициран за първи път в Лондон и югоизточна Англия, може да бъде свързан с по-висока степен на смъртността", заяви той.


Математици са сравнили смъртността при хора, заразени с новата и старата версия на вируса. Досега се смяташе, че новият щам е между 30 и 70% по-заразен. Главният научен съветник на правителството заяви, че данните все още не са окончателни.


"Искам да подчертая, че около тези цифри има много несигурност и се нуждаем от повече работа, за да получим точна справка, но очевидно е притеснително, че това води до увеличаване на смъртността, както и до увеличаване на предаваемостта", коментира Патрик Валънс.Новият вариант е открит за първи път в Кент през септември. Това е най-често срещаната форма на вируса в Англия и Северна Ирландия и се е разпространила в повече от 50 страни. 


Очаква се ваксината на Pfizer и Oxford-AstraZeneca да работи срещу мутацията, която се появи за първи път в Обединеното кралство. От там обаче изразяват загриженост за други два варианта, появили се в Южна Африка и Бразилия. 

Източник:bgonair



Френската актриса Натали Делон, бивша съпруга на актьора Ален Делон, почина на 79-годишна възраст, съобщи синът им Антъни.

Натали и Ален бяха женени от 1964 до 1968 г., а синът им също стана актьор.

„Почивай в мир, мамо“, написа Антони Делон на страницата си в Instagram.


Причините за смъртта на актрисата не са посочени.Натали Делон участва в десетки филми. По-специално е участието във филма „Самурай“ (1967) на Жан-Пиер Мелвил, където играе заедно с Ален Делон.


Натали Делон, родена Франсин Кановас на 1 януари 1941 г. в Мароко, издава мемоарите си през 2006 г.


Бъдещата съпруга на Ален Делон пристига в Париж през 1962 г., след като е напуснала първия си мъж. Случайността среща 21-годишната жена със зелени очи с Делон и годеницата му Роми Шнайдер в столичен нощен клуб. Двамата се отдават на пламналата помежду им страст, преди Ален Делон да напусне Роми, за да се ожени за Натали през август 1964 г. в пълно уединение. След медения месец младоженците се установяват в Лос Анджелис, където се ражда синът им Антони. Отношенията на Натали и Ален Делон са бурни, а по времето, когато излиза "Самураят", атмосферата помежду им е изключително напрегната. Двойката се развежда през февруари 1969 г. 


 


На 19 януари 1878г. в крепостта Сен Жан д'Акр или Акия в Палестина, окован в тежки вериги умира Иван Танков Козарев – Боримечката.

Той е български революционер и национален герой.

Един от най-атрактивните образи в романа „Под игото" - огромният исполин, който изрева от скалата на Зли дол, за да предупреди съселяните си за първия експеримент с черешовото топче.


Той е син на козар и баща му го оставя неук, затова той също пасе кози или ходи за дърва в гората. Проявява се със залавянето на две мечета и оттогава се прочува с името Иван Боримечката.


Още на 19-годишна възраст Танков се жени за съгражданката си Гина. Раждат им се няколко деца, от които оцелява само роденият след въстанието най-малък син Петко.


По време на Априлското въстание Боримечката е 24-годишен.

Макар и неук той се е среща с членовете на революционния комитет, от които получава нареждания за изнасянето на черешовите топчета при позицията „Зли дол”.

След разгрома се скита три дена из планините заедно с други двама въстаници.


На 1 срещу 2 май 1876 г. тримата се промъкват посред нощ в Копривщица, но на другия ден са заловени от войниците на Хафъз паша.


На 15 август 1876 г. софийският съд осъжда Боримечката на вечно заточение. Изпращат го в цариградски затвор, заедно с други въстаници от Копривщица и Клисура.


Там Боримечката лежи до 14 ноември 1877 г., когато го натоварват на кораб и го отвеждат в крепостта Сен Жан д'Акр.

Тя по това време е препълнена с български заточеници.

За разлика от повечето, които оцеляват, Боримечката не доживява своето освобождение.


Поклон пред паметта на героя от Априлското въстание



В първите години след войната в България се разиграва изключителна драма.

Въпреки купонната система, мизерията и строгите ограничения, налагани от тоталитарната власт, младежите, както навсякъде по света, искат да се забавляват и да танцуват. Модата диктува суингът – един вид жизнерадостна пулсация, която придава онази специфична уникалност на композицията и те кара механично да потропваш с крак или да правиш въртеливи движения споказалец. „Суингове“ се наричат и почитателите на този вид музика. Те ходят с едни широки ризки, известни като „хулиганки“, тесни панталони тип кюнец и трандафори. Жените пък са „зози“. Те имат дълги конски опашки, три четвърти панталони с цепка и блузки, чиито пешове се връзват на възел на корема.


Има само един проблем, но сериозен –те са трън в очите на новата комунистическа власт,за която тази мода е олицетворение на „американския“ начин на живот.


Отношението на управляващите ясно личи от Протокол № 81 на заседание на Политбюро на ЦК на БКП от 26.03.1963 г.


В него са записани поредица от мерки, които да се справят с „буржоазното влияние“ на музикалния стил, дошъл неканен отвъд океана. По „предложение“ на Комсомола върховният партиен орган си поставя за цел да се пребори веднъж завинаги с „опасната“ музика.


С тревога комунистическите вождове отбелязват тежки констатации за разпространението на „заразата“ сред младежта:


„Стремеж към лек живот, към подражателство и безгрижие проявяват и голяма категория млади хора от всички слоеве на младежта, но най-вече ученици и студенти.


В София се прочуха така наречените „купони“.


Това са младежки (главно ученически) сбирки по квартири, които по име заместват бившите журове, соарета, джабули и пр.


На някои от тях, тайно от възрастните,


се пиянства и блудства, слуша се само креслива джазова музика


Въобще джазът има многобройни поклонници сред младежта.“


И още:


„Не са малко онези, които не признават друга музика освен джазовата. Такива младежи и девойки с часове стоят пред радиоапаратите, за да чуят и запишат изпълнението на изтъкнати западни естрадни певци и музиканти, стремят се да се сдобият с техни грамофонни плочи или магнетофонни записи. Тези младежи бурно аплодират сладникавите мелодии, които някои чуждестранни певци и инструменталисти изпълняват на концертите си у нас.


Паралелно с джазовата музика вървят и изкълчените танци. С най-голяма сила това се отнася за дошлия от Запад танц „туист“. Това е един неестетичен, с много динамично темпо танц, който с фигурите си навява еротика и пошлост.


Освен това поради неестествените движения на тялото, той е вреден за здравето


на танцуващите


Видни учени и лекари на Запад с тревога пишат за масови изкълчвания, за повреди на коляновото капаче, за развиване на сухожилията, получени в резултат на танцуването на „туист“.Само че години преди тези изводи комунистите са се разправили жестоко с изпълнителите и почитателите на омразната за тях музика.


Много скоро след кървавия терор и разправата с парламентарно представената опозиция комунистическата партия бързо завзема тотално властта и започва насила да налага идеологията си във всички сфери на обществения живот. С пълна сила това важи и за изкуството. Разбира се, с особена непримирост активистите на ОФ се заемат да громят „упадъчната музика“, под което в онези години се разбира джазът. Започват страшни репресии. В крайна сметка любими на народа изпълнители, като Александър Николов – Сашо Сладура, певицата Леа Иванова и Асен Овчаров са убити или изпратени в лагер. Още веднага след 9 септември 1944 г. младежта в големите градове и най-вече в столицата започва да организира забави. В София вечер в Борисовата градина


на импровизирана сцена се качва Леа Иванова и пее американски песни,


хитовете от онези години като „О Тико Тико так“, „Ела на остров Тринидад, „Чатануга чучо“ …, аплодирана от многобройна въодушевена публика.На концертите започват често да идват групи активисти на ОФ. Те грубо разгонват тълпата, дърпат хората за ръкава: „Утре кой ще ти изкарва нормата!“. Накрая брутално свалят певицата от сцената, късат дрехите й и я качват в джипката за да изчезне в някой от милиционерските участъци. Но едва пусната на свобода, Леа отново намира начин да се върне при публиката си и да я забавлява абсолютно безплатно.


Учудващо, но вече в началото на 50-те властта привидно се примирява. Сталинският режим на Червенков се опитва някак да канализира нещата. Дори допуска джазовите оркестри да свирят в някои заведения в големите градове.В София това са ресторант „България“ и бар „Астория“. Нещо повече – с типичното си двуличие самите комунистически управници са чести гости на забавите, отказвани на народа, чието място според тях е в заводските цехове и строителните площадки. Така в хотел „България“ на различни официални празници идва да слуша джаз лично и Вълко Червенков с антуража си. Още по-често в заведението е гост и брат му – Борислав Червенков, виден столичен бохем. Пиротехник по професия, братът на вожда е известен софийски пияница. Той е приятел с музикантите и персонала, но докато не стане от масата, никой няма право да си тръгне. Иначе е щедра душа – черпи всички наред, а огромните сметки праща да бъдат осребрени за сметка на държавния бюджет. Разбира се, след всеки запой, брат му го гълчи, но накрая все пак сметките винаги са оправени с пари от хазната


Любимецът на публиката в „България“ е цигуларят Сашо Сладура.


Той не само е добър музикант, а и веселяк, неуморен и безстрашен разказвач на вицове, и то от най-опасните. Те са толкова забавни, а и славата му толкова е пораснала, че понякога се случва дори вождът Вълко Червенков и вътрешният министър Антон Югов, обърнали по някоя чашка и в изблик на „демократизъм“, да го помолят да им разкаже по някой за тях самите.


Дали заради тези контакти, или защото наистина не му е пукало, Сладура пуска майтапи срещу властта даже на публични места. Свидетелствата са безброй.


Веднъж например, както се разхождал с приятел в центъра на София, на една трамвайна спирка видели свой далечен познат.


Винаги готов за шеги и знаейки колко голям е страхът на хората някой да не ги натопи, Сашо се обърнал към приятеля си: „Искаш ли да го накарам тоя тип да бяга като луд само с два лафа?


Отива при него и направо го попитал: „Колега, здравей, имаш ли свободен половин час? „Имам, защо?“, отговорил онзи.


„Ами да отидем и да свалим правителството от власт !“ Познатият на Сашо се обърнал и като ракета се изстрелял надолу по тротоара.


И вицовете му са кой от кой по-пиперливи:


„Двама милиционера си говорят: – Абе ти чу ли новината? Каква бе?


– Ами братушките са кацнали на Луната бе!


– Ама как така, всичките ли?!“


Те са толкова много, че и до днес се води спор заради кой точно анекдот бохемът е изпратен в затвора, а после зверски е убит в лагера в Ловеч.Особено опасно става за бохема, когато през 1956 г. на власт идва Тодор Живков. Държавна сигурност започва да ги следи – Сладура, Леа и Асен Овчаров. Някои музиканти са интернирани в други градове. „Уши“ и „очи“ на службите са навсякъде по петите му и тръгва река от доноси срещу „Обекта“, както ченгетата са кръстили Сашо в досието му. По стар навик обаче цигуларят не жали и новите управници:


„Т.Ж. щял да заминава за Ню Йорк. Посъветвали го да си ушие хубав костюм. Отишъл тато лично в ЦУМ и поискал от най-хубавия плат. След това казал на шофьора да кара при шивача. Разтворил шивачът плата и се разтревожил.


– Другарю Живков, вие лично ли го купихте? Ами от този плат, дето са ви го дали, мога само сако да ви ушия. И то едноредово.


Тръгнал тато за Америка, но се отбил в Прага при друг шивач, който му казал, че от въпросния плат може да излезне само сако и жилетка, ама тесни.


Спрял и в Париж, а там шивачът му казал, че има за сако и панталони, но за жилетка не стига.


Последната спирка била в Лондон. Тамошният шивач се съгласил да ушие сако, панталон и жилетка, но по-тесни.


Пристигнал Тато в Ню Йорк


и веднага при шивач


Американският шивач разгънал плата и веднага попитал:


– Г-н Живков, имате ли внуче? От плата ще остане за къси панталонки за него. И за каскет за вас може да излезе.


– Слушай, ето ти сто долара, но ще ми обясниш ли една работа?


И му разказал какво са казвали различните шивачи за тоя плат. – Господин Живков, вие не се ли сещате? – отвърнал шивачът – Колкото по-отивате на запад, толкова по-малък ставате!!!“


За мнозина точно този виц е затрил таланта.


Емануил Дойнов, майстор на устната хармоника, който от години живее в Лас Вегас разказвал, че при една от последните си срещи с музиканта на банкет след концерт, късно след полунощ, през 1961 г. Тодор Живков попитал прочутия разказвач на политически вицове: „Айде, бе Сашо, кога ще си ходите?“ А Сладура му отвърнал с остроумно двусмислие:


„Ние след малко, а вие


кога ще си ходите,


другарю Живков?!“Според други спомени Сашо Сладура е арестуван, защото се пошегувал с партийния дом, като го нарекъл „изгорял цирк“. Тази версия е разказвал музикантът от Софийската филхармония Милко Узунов, който твърди, че е присъствал на задържането на Николов. То става на пъпа на София – спирката до църквата „Св. Неделя“.


Случаен минувач пита Сашо къде се намира изгорелият цирк. Сладура се замисля и отговаря, сочейки партийния дом-


„отсреща е горящият цирк,


а в него се намира и главният циркаджия.“


Така или иначе, на 25 декември 1959 г. Александър Николов получава първата си присъда.


„Сладура е „виновен в това, че през годините 1950, 1957, 1958 и 1959 многократно на различни места в София е разгласявал клеветнически и неверни твърдения, които са от естество да оронят достойнството на българския народ и НРБ. Както и че по същото време и място е давал преценки и разгласявал обстоятелства, които са от естество да увредят добрите ни отношения с СССР и да оронят престижа му“, пише за мотивите на съда журналистът Пенчо Ковачев в поредица на „24 часа“, посветена на музиканта. Осъден на 1 година, Сладура излежава в затвора 7 месеца. Той обаче не се радва дълго на свободата си.


На 19 август МВР издава заповед музикантът да бъде изселен в разградското село Ушинци и да работи в местното ТКЗС.


Още в края на 1959 г. Мирчо Спасов обаче е започнал да


съставя списък за ликвидирането на


„упадъчни елементи“


На първо място в него е Александър Николов, следват Иван Карадочев (бащата на певицата Богдана Карадочева), депутатът земеделец Любен Боянов и още 14 души.Така, вместо да бъде интерниран, по заповед на лагерния генерал, който по това време е и зам.-министър на вътрешните работи и дясна ръка на Тодор Живков, Сладура е определен да бъде изпратен в ТВО Ловеч. На 15 септември 1961 г. Сашо е арестуван и след като прекарва осем нощи в килиите на ДС, се озовава в трудовия концлагер „Слънчев бряг“ край Ловеч. Инструкциите към началника на „българския ГУЛАГ“ Николай Газдов и помощниците му са ясни – Сладура да бъде докаран до „естествена смърт“.


Газдов само му извикал: „Ти, русия, сладура, я излез напред бе, твойта мама! Значи ти си бил този, който е разказвал вицове за другаря Георги Димитров?!“ и дал знак на доверените си убийци „да се заемат“ с него.


Според някои там е издържал само няколко дни, но според Никола Дафинов, който разказа в интервю за „168 часа“ истината за концлагера, той е убит още в деня на пристигането му. „Докараха го една сутрин. Всичко беше подготвено за убийството му. По заповед на Газдов, веднага бригадирите Шахо, Благо Магарето и Димитър Цветков започнаха да го бият и да се гаврят с него.


Когато се прибрахме от кариерата, беше така смазан от бой, че не се виждаше лицето му – просто една огромна рана Още същата вечер го хвърлиха мъртъв в чувал в тоалетната“, спомня си Дафинов.


В смъртен акт № 272, издаден от градския съвет на Ловеч, е отбелязано, че Александър Николов е починал на 26 септември 1961 г. Място на смъртта – трудова група в кариерата в Ловешко, причина за смъртта – ангина.


Макар и без да са говорили срещу властта, на репресии са подложени и други изявени джазмузиканти.


Асен Овчаров, който през 1942 г. създава първата джазформация на Балканите, пък е обвинен, че се опитал да джазира мелодията на „Интернационала“ и така се подиграл с химна на световния пролетариат. Арестуват го и заедно с младата му съпруга балерина са интернирани в Тутракан. После тай е въдворен в концлагера Белене.


Освободен от Белене през 1952 г., Овчаров веднага пак е арестуван и осъден на шест години затвор в някакъв скалъпен политически процес. Сетне не му разрешават да се завърне в София, установява се в Пловдив, където работи като диригент и композитор на Ансамбъла за песни и танци при тамошното радио. Ръководи и естрадния състав при Дома на транспортните работници. Раздал се докрай, Асен Овчаров умира в Пловдив на 61-годишна възраст. За да остане завинаги като родоначалник на българския джаз.Блестящата певица Леа Иванова също е пратена в концлагер. Там тя едва се спасява от трагичната участ на Сашо Сладура. Леа е сред най-следените от Държавна сигурност наши интелектуалци. В донесенията за нея пише, че е проститутка, лесбийка, пее на английски, живее без брак с музиканта Божидар Сакеларов, а по-късно и с Еди Казасян. Отказват й се участия в турнета, концерти, дори в циркове и селски събори. През 1949 г. заради покана за турне от САЩ е затворена в женския лагер в Ножарево, Силистренско. Освободена е само след


клетвена декларация, че няма да споменава на никого за престоя в концлагера


Съученикът на Сашо Сладура в някогашния френски колеж д-р Георги Лазаров, който е емигрирал в Балтимор, САЩ, инициира вдигането на негов паметник в Пловдив през 2002 г.


По предложение на автора – скулптора Данко Данков, фигурата е седяща и държи в ръцете си цигулка. Паметникът е монтиран в началото на Стария град, пред една от сградите на Академията за музикално и танцово изкуство.


Автор:Иван Бутовски



Мозъчно сътресение, избит зъб, рани по главата, отоци по лицето, тялото и крайниците. Това е резултатът от побоя над 46-годишния Нешо Юруков от Панагюрище, който миналата седмица беше нападнат от местния бабаит Иван Балабанов-Вазелина и двама от бодигардовете му посред бял ден и пред очите на детето му.

За средната телесна повреда на жертвата още няма обвинен, но разследването продължава, коментираха пред "24 часа"от Окръжната прокуратура в Пазарджик.

Според експертизата Юруков е бит с твърд и тъп предмет, вероятно дръжката на пистолета на Иван Вазелина.

Обезобразеният мъж първо се страхувал да посочи душманина си, за да не му отмъстят, но после разказал всичко за инцидента.

След нападението над Нешо Юруков, не той, а лекарите от Спешна помощ сигнализирали в полицията за зверството.


Тогава бяха арестувани Иван Балабанов и двама от охранителите му, които обаче са освободени. Вазелина остана в ареста заради притежание на незаконен боен пистолет - престъпление, за което вече е осъждан през 2015 г.Тогава полицаи го спират за проверка, а той излязъл с незаконния пищов на кръста и ги питал защо го спират. Освен това той е проверяван за използване на фалшива диплома пред Пътна полиция, за което има отказ от образуване на наказателно преследване, но и жалба срещу него, както и за измами, а криминалните му регистрации за кражби и грабежи са от 2001 г.

След откриването на поредното нелегално оръжие в дома на Балабанов Районният съд в Панагюрище го остави на топло, а днес Вазелина ще моли втората инстанция - Окръжния съд в Пазарджик да го пусне на свобода.

Местните в Панагюрище наричат Иван Балабанов "Вазелина", защото бил много мазен, когато иска пари или уговаря някого за сделка. Той е известен с многото легенди за себе си, които сам изгражда - че е близък със столичен подземен бос, с магистрати и полицаи, чиито имена дори назовавал, за да респектира и да покаже, че е недосегаем.

Иначе бил чест гост в столичните казина, където пръскал хилядарки. Въпреки че няма собствен бизнес и живее в къщата на баба си, без да плаща дори здравните си осигуровки бабаитът от село Оборище до Панагюрище парадира с охрана, Ролс-ройс, джипове и лимузина мерцедес, всички с еднакви номера./Брадва.бг/



За внимателно разхлабване на ограниченията след 1-ви февруари работят здравните власти. Това обяви във Велико Търново здравният министър проф. Костадин Ангелов.„Решения под натиск никога не съм взимал. Ако позволим на емоцията или на ината да ни води тази битка, която проведохме до момента, много бързо ще я изгубим.", смята той. За отваряне на заведенията може да се говори чак в средата на февруари, подчерта още Ангелов, но само ако няма скок в заболелите,съобщи НОВА ТВ.


„След здравеопазването и образованието, ако нивото на заболеваемостта се запази и не се увеличи, постепенно ще започнем да отваряме и другите браншове. Първо на 4 февруари пускаме учениците от средното образование, спорта и културата. След тях, на 18 февруари идват ресторантите, кафенетата и моловете, а после и нощните заведения. Ресторантьорите и хотелиерите са един много важен бранш, но в този момент нашите приоритети са здравеопазването, образованието, културата и спорта”, заяви проф. Ангелов.


А масовата ваксинация срещу коронавирус у нас може да започне още през април. Прогнозата е на главния държавен здравен инспектор - доц. Ангел Кунчев.  Тази сутрин самият той получи първа доза от препарата на Pfizer. По думите му заразяването с COVID-19 между двете имунизации е напълно очаквано в ситуация на пандемия.Повод за коментара е случаят на двама медицински работници с положителни проби дни след ваксинирането им.  Става въпрос за санитарка от болницата в Харманли и лекар от белодробната болница в Хасково. И двамата са проявили симптоми на коронавирус около 10 дни след поставянето на първата доза от ваксината. В момента са на домашно лечение.


Според доц. Кунчев причина за заразяването е липсата на достатъчно създадени антитела преди реимунизацията. Това обаче нямало да попречи двамата здравни работници да получат и втора доза от препарата, когато състоянието им позволява.


Между двете дози на ваксината мерките трябва да продължат да се спазват стриктно, напомниха експертите, тъй като времето е достатъчно дълго, за да се срещнем с вируса. Леко засега протича инфекцията и при двамата заразени медицински работници в Хасковско. Втората им ваксинация обаче е отложена. „Няма проблем да бъдат ваксинирани, но това ще зависи от тяхното заболяване - ако е леко, това не е противопоказание, ако е тежко - ще се изчака. Няма краен период, в който да не може да бъде сложена втората, но колкото е по-близо, толкова по-добре”, обясни доц Кунчев.В столичната здравна инспекция доц. Кунчев получи първа доза от препарата на Pfizer. Масовата ваксинация може да започне още в края на април, твърдят експерите. Прогнозата обаче е само в случай, че следващата седмица препаратът на AstraZeneka получи одобрение в Европа.


„Количествата от всички производители се увеличават с много големи темпове особено след месец март. Ние вече в повечето райони довършихме първата фаза, започнахме работа с училища и старчески домове и ще има възможност много бързо да преминем към третата”, обясни Кунчев.


Според зам.-директорът на „Пирогов” - проф. Николай Габровски, към момента имунизацията у нас върви в задоволителни темпове. Това обаче можело рязко да се промени с новата по-заразна вариация на COVID- 19.


„Трябва да бъдем внимателни в отпускането на мерките, защото сегашната ни позиция е изключително добра, ако ние я запазим, дали ще се ваксинираме сега или след две, или три седмици, няма да има никакво значение, но ако имаме един нов щам и препълнени болници, това ще бъде загубено време”, заяви той.



Величествен таен подземен тунел пресича цяла България, твърди доц. Ангел Калинов, оглавявал дълги години катедрата по генетика към ВСИ – Пловдив.

След пенсионирането си се е отдал на голямата си страст – радиестезията, бил е председател на пловдивския Духовен център „Гея”.  „Аз съм бил в този тунел”- заклева се доцентът.

“Правен е от траките, седем метра е широк, с кон да вървиш. Близо до Асенова крепост край Асеновград има един параклис – „Св. Димитър”, оттам може да се влезе в него. Той започва от подножието на Родопите, минава под Балкана и край крепостта в Арчар, под Дунава и чак до Румънско”.


Целите Родопи били прорязани от такива мистериозни тунели. Край скалния феномен Белинташ имало много подземния коридори. „Там пък са големите съкровища на траките. Те са скрити в пещери край Равен камък и Момин камък. Съществува легенда, според която Александър Македонски е подарил на светилището на Белинташ златна колесница.”

Радиестезистът разполага със стара карта на подземията на Белинташ. В нея били посочени три олтара. Имало шест входа към залата, само два от тях са действащи, на останалите трябвало да се копае. Един от тунелите излизал в пещерите на резервата „Червената стена” над Бачково. „Съществува описание за една от пещерите там: „Ще влезнеш в 61-ия тунел, има бронзова врата. След нея еди-колко си стъпала… Този тунел е свързан директно с Бачковския манастир. В древността на мястото на манастира също е имало тракийско светилище”.

Край билния път, недалеч от Белинташ, доц Калинов е разкрил и тайниците на Вълчан войвода. Обяснява, че пещерите са били използвани като скривалища и от други хайдути. Все още никой не е влизал в пещерите и не се знае какво има скрито в тях. Причината е, че в проходите дебнели всякакви смъртоносни капани.Пловдивските тепета също са свързани с големия тунел, който стигал и до село Марково, разкрива доц. Калинов: „Над селото е имало друг дворец на Александър Македонски. Твърди се, че там е била скрита плячката от персийските му походи. Има гръцки и други описания за това. Смята се, че там е погребан и чичо му”.


Пловдивският Индиана Джоунс е открил под Младежкия хълм седем прохода, водещи към гробницата на тракийски цар. Според него те отговорят на седемте чакри от човешкото тяло. „В съседство на хълма е имало древно селище. Хората от него по подземен хотел са влизали в светилището, за да правят жертвоприношения. През тепето преминава и минерална вода, която идва от Родопите и влиза директно в царския дворец на Бунарджика. Той е бил строен от траките и след това модернизиран от Филип. Александър е живял като малък тук, а Аристотел е идвал да го обучава. В двореца на Бунарджика е имало големи бани. Същата вода излиза край село Войводино, а от там продължава до Хисаря”.  Стари пловдивчани помнят, че на Бунарджика е имало минерален извор, който е пресъхнал по време на земетресението през 1928 година.


Доц. Калинов установил, че дворецът се намирал на 40 м от някогашния ресторант „Големия Бунарджик”: „Ако се копае, ще се открие главният му вход, който е край тенис кортовете.

Радиестезистът е убеден, че невероятни тайни крие и Трихълмието. „Златна колесница като тази на Александър Македонски има скрита и под Стария град. От там също минава Големият тунел и под тепето излиза на античния стадион. Ако отидете зад Иконната галерия в Стария град, ще видите един от входовете на тунела. Това е само едно от разклоненията. В други са скрити несметни съкровища. Явно обаче има много капани. Има сведения за една френска експедиция, която още около 1925 г. е влязла в тунела под Стария град и… изчезнала. Повече никой не е видял французите. Ние искахме да влезем, но не ни пускаха. Ключа го държеше един свещеник от църквата „Св. Св. Константин и Елена”. Мисля, че сега ще бъде по-лесно да се вземе решение. Нужна е обаче специална екипировка, за да се проникне в тунела, със сигурност има много пропадания”. Доц. Калинов вярва, че цялата тази подземна мрежа от тунели ще бъде разкрита и ще стане достъпна за хората.


Източник:burgasnews.com


senzacia-bg.com не разполага с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантира за истинността и, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът й, освен ако не е авторска. Възможно е написаното в някой статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.

КОНТАКТИ:

Популярни публикации